Des de la Generalitat de Catalunya s’ha impulsat un seguit de propostes de canvi per tal d’humanitzar els horaris existents per a la ciutadania. Aquestes mesures es van vertebrar amb la creació d’un Consell Assessor per a la Reforma Horària ja fa dos anys i amb la redacció d’un Pacte per a la Reforma Horària, al juliol d’aquest any.
Per continuar en aquesta mateixa línia, des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya s’està engegant un projecte que té com a objectiu recollir les principals bones pràctiques existents en el sector en relació a l’organització horària i a la gestió del temps a les entitats i associacions.
També es vol facilitar a les organitzacions tot un seguit d’oportunitats de millora per racionalitzar els horaris i ser més eficients. L’objectiu final és construir una base de dades de bones pràctiques per al Tercer sector a Catalunya.
Per facilitar aquesta tasca, Reforma Horària ha creat una enquesta per què responguin entitats i associacions que permet recollir bones pràctiques en diversos indicadors.