Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 07/09/2017

Els 6 motius per anar de colònies amb l'escola

ESPECIAL LLEURE: Marxar de colònies suposa un canvi positiu que beneficia l'aprenentatge dels infants de manera directa. Les sortides amb l'escola, siguin d'un dia o més, reforcen els valors com la convivència entre companys, el compartir l'espai de joc i el respectar l'entorn natural.

1. Nou entorn
Allunyar-se de l'entorn habitual permet agafar perspectives noves tant a grans com a petits. Modificar les rutines i situar-se en un entorn natural envoltat de companys aporta una desconnexió física i mental necessària.

2. Viatjar sense la família
A les colònies es desenvolupen habilitats socials i emocionals en un espai que no és ni l'acadèmic ni el familiar. Aquests dies de convivència lluny dels pares potencien l'autonomia personal, reforçant la confiança i seguretat, que està lligada al desenvolupament emocional dels infants.

3. Crear la personalitat
La diversitat de situacions que plantegen unes colònies, tant de convivència com d'activitats, contribueixen a la formació de la personalitat dels nens i les nenes. A les colònies es persegueix de manera explícita aquesta multiplicitat de situacions per facilitar un aprenentatge el màxim de significatiu.

4. El vincle amb el grup

A les colònies s'educa a través del quotidià, utilitzant el mateix grup com a eina, aprofitant la intensitat de les relacions i els rols que sorgiran per tal de canalitzar-los i acompanyar-los com a font d'aprenentatge. Així doncs, és una bona manera d'enfortir les relacions personals entre els alumnes mitjançant una convivència de 24 hores.

5. La convivència amb els mestres

Les colònies escolars generen oportunitats per enfortir el lligam entre el grup classe i les mestres i els mestres. Conèixer-se en un altre ambient afavoreix un clima de confiança, que propicia el respecte i l'admiració vers l'educador o educadora, i en beneficia les relacions.

6. Els monitors i les monitores com a tercer referent
Monitors i monitores tenen experiència i formació en les activitats de lleure. Són gent que estima els infants i saben combinar els jocs amb l'atenció constant. Generalment existeixen dues referències clares: els mestres i els pares. La figura del monitor del lleure es col·loca en aquest paquet per jugar un paper menys formal, fonamentat en l'exemple i en la relació educativa de qualitat amb un adult diferent.

En els darrers anys, les ofertes de les instal·lacions juvenils en l'àmbit de les colònies escolars s'han multiplicat i professionalitzat tenint en compte les demandes actuals de l'escola. A més, mantenen l'esperit de col·laboració i la disposició a personalitzar les estades segons els objectius curriculars dels grups i els centres.



Navega per les etiquetes

Lleurerevistacolòniesescola

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Av. Portal de l'Àngel, 7 4rt. M/N 08002 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - accac@accac.cat
Edició: