Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 06/09/2017

El treball continu de les xarxes locals d'Escola Nova 21

ESPECIAL LLEURE: Al llarg d'aquest curs 2017-2018 es convocaran diferents trobades on es posarà en relleu les diferents visions per construir un rumb en comú.

Els centres compromesos amb la transformació educativa segueixen treballant cap a l'horitzó comú del marc d'escola avançada a través de l'aprenentatge col·laboratiu. Contribuiran com a centres, com a docents, i com a xarxes a un sistema equitatiu i de qualitat que garanteixi experiències d'aprenentatge rellevants i empoderadores.

La importància de la xarxa local

El municipi es converteix així en motor del canvi educatiu en el seu territori, impulsant la seva xarxa local –des del treball conjunt amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat. Aquest fet també permetrà aprofitar el potencial dels municipis que es comprometin a liderar xarxes d'innovació local, en la línia dels països amb sistemes educatius més descentralitzats.

El model de treball d'Escola Nova 21 suposa un repte que inclou el respecte a la diversitat i, al mateix temps, comprometre’s que els canvis que es promouran als centres seran exigents, fonamentats, avaluats i sistematitzats. Així és com s'acabarà articulant el nou model de xarxes territorials d'innovació compartida, en el que Escola Nova 21 proveirà d'una metodologia de dinamització de les xarxes locals adaptable al context i les necessitats dels centres.

Escola Nova 21 al Parlament de Catalunya

El passat 4 d'abril 2017, l'Eduard Vallory, Director d'Escola Nova 21 i l'Agnès Barba, Directora de l'Escola dels Encants, centre impulsor d'Escola Nova 21, van ser convocats al Parlament de Catalunya per fer una compareixença davant la Comissió d'Ensenyament. En les seves presentacions, van manifestar que els reptes socials, mediambientals i tecnològics del segle 21 fan que sigui necessari i urgent que superem el model transmissor d'escola propi del segle 20. Per això, va explicar l'Eduard Vallory, l'objectiu del programa Escola Nova 21, que "és doble: primer, contribuir a una presa de consciència de la necessitat de transformació educativa [...], i segon, catalitzar els coneixements i procediments existents per a fer possible aquesta transformació."

Per a realitzar aquests objectius, el programa compta amb la participació de 481 centres educatius, un 15% de l'educació obligatòria del Servei d'Educació de Catalunya, amb uns percentatges que reflecteixen els del sistema: un 68% de titularitat pública, un 40% que són de, o tenen, secundària, i un 15% d'alta complexitat. 

Educar per construir la societat que volem

Escola Nova 21 proposa el marc d'escola avançada, que serveix com l'horitzó comú de transformació educativa, i que permet incidir en totes les peces del sistema amb els seus quatre eixos interconnectats i interdependents: Propòsit, Pràctiques d'aprenentatge, Avaluació i Organització.

S'entén l'educació com un bé comú en la qual el sistema resisteix pel compromís i el treball de molts professionals. Per poder avançar el nostre sistema educatiu, Escola Nova 21 anima al fet que "tots plegats creguem de veritat que una educació actualitzada és el principal instrument per construir la societat inclusiva, equitativa i pròspera que volem."

Repte 2019: Disposar d'escoles avançades

L'objectiu final de la iniciativa, que finalitzarà la tardor del 2019, és generar el marc i les condicions perquè Catalunya tingui un sistema educatiu avançat. I la manera com es vol assolir és creant les condicions perquè les escoles amb pràctiques avançades es consolidin i millorin, interactuant entre elles, així com elaborar procediments perquè altres escoles que vulguin, des del seu projecte educatiu, puguin canviar pràctiques i organització cap al marc d'escoles avançades, generant així millor coneixement sobre pràctiques i avaluació competencial.

Està previst seguir convocant a la xarxa local per poder reunir a totes les escoles adherides i poder recollir les idees, necessitats i valoracions que cadascuna de les diferents zones del territori català requereix.



Navega per les etiquetes

educacióEscola

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: