Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 27/06/2017

Ja és obligatori facturar electrònicament a l'administració de la Generalitat

PIMEC informa que a partir d'ara serà obligatori generar factures electròniques amb l'administració de la Generalitat de Catalunya i sector públic que en depèn encara que no superi un import de 5.000 euros.

En les darreres informacións que ha publicat PIMEC sobre la gestió de factures amb l'Administració, incorpora una novetat al respecte que caldrà tenir en compte:

En la llei que regula la facturació electrònica obligatòria en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el sector públic que en depèn: Es deroga el llindar de no obligatorietat de facturar electrònicament les factures d’import fins a 5.000 euros.

 S’ha publicat al DOGC l’ordre VEH/138/2017, per la qual es deroga la lletra a de l'apartat 4 de l'article 4 de l'Ordre ECO/306/2015, de 23 de setembre, per la qual es regula el procediment de tramitació i anotació de les factures en el Registre comptable de factures en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el sector públic que en depèn. Mitjançant aquesta ordre es deroga del llindar de no obligatorietat de facturar electrònicament les factures d’import fins a 5.000 euros. La derogació d’aquest apartat persegueix un doble objectiu:

  • En primer lloc, atès que ha transcorregut més d’un any des que es va aprovar l’esmentada mesura, període en el qual els proveïdors de la  Generalitat de Catalunya i el seu Sector Públic depenent ja s’han habituat a facturar electrònicament, es considera adient potenciar encara més la facturació per mitjans electrònics, per la qual cosa és necessari eliminar l’exclusió de l’obligació de facturació electrònica a les factures fins a un import de 5.000 euros.
  • Un segon motiu que justifica derogar aquesta exclusió deriva de l´impuls preceptiu que es dóna a les relacions entre les administracions i els administrats, de conformitat amb la Llei 39/2015, d‘1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, en concret, d’acord amb el seu art. 14.2 on s´estableix els obligats a relacionar-se amb l’Administració mitjançant medis electrònics per a realitzar qualsevol tràmit d´un procediment administratiu, per la qual cosa deixen de tenir sentit les factures en paper per a aquests obligats davant la incongruència que significaria mantenir-les.
PIMEC posa a disposició dels seus socis el sistema gratuït Pimefactura formulari, un servei de creació manual, emmagatzematge, lliurament i seguiment de factures electròniques a les administracions públiques en format facturae. Amb aquest sistema s'eviten els retards de gestió i pagaments: 'No he rebut la factura' 'Necessito que em tornis a enviar la factura', etc.

Des del 2015 la factura digital o electrònica ja és un sistema creixent que predominarà en els propers anys enfront de la factura convencional. Les noves tecnologies permeten automatitzar els processos de tramitació, fent que sigui més fiable, evitant errors i aportant seguretat i comoditat al treball. L'Administració pública i grans empreses han instaurat el sistema telemàtic de facturació fet que afavoreix, encara més, l'ús del format electrònic.

Què es guanya amb un procés de facturació electrònic?

• Enviar factures a els ajuntaments, organismes o entitats públiques
• Saber si el receptor ha rebut la teva factura.
• Automatitzar l'enviament de les factures.
• Reduir despeses per eliminació de material, paper i costos d'enviament.

Si necessiteu més informació d'altres solucions de facturació electrònica visiteu pimefactura.com o contacteu amb ACCAC.



Navega per les etiquetes

PIMECFacturacióFactura

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: