El nou
sistema d'avaluació que ha començat a aplicar aquest final de curs 2016-2017 ha de servir per guanyar en:
• Recollida informació del procés educatiu.
• Constatar els avenços de cadascun dels alumnes.
• Identificar, tan bon punt es produeixin, les dificultats que es poden donar durant el procés d'aprenentatge.
• Adoptar les mesures i els suports necessaris perquè els alumnes puguin continuar amb èxit el seu procés d'aprenentatge.
Amb la voluntat de fer un pas més cap a l'assoliment de les competències bàsiques, és fonamental que les famílies disposin de la informació sobre l'avaluació a l'educació.
Promocionen:
• Quan han assolit els aprenentatges corresponents.
• Quan l'equip docent consideri que podran seguir el curs següent amb aprofitament i amb els suports necessaris.
Amb dificultats en el procés d'assoliment de les competències:
• Poden passar al curs següent quan es consideri que poden seguir amb profit els aprenentatges amb les mesures i suports corresponents.
• També poden romandre en el mateix curs. Aquesta decisió només es pot adoptar una vegada al llarg de l'etapa.
Amb necessitats educatives específiques:
• Hi ha la possibilitat d'ampliar un curs més del que preveu el punt anterior. En aquest cas, i si no el té, se li ha de fer un pla individualitzat.
Amb altes capacitats:
• Hi ha la possibilitat de flexibilitzar la permanència en un curs en tota l'etapa. En aquest cas, si no el té, s'ha d'elaborar un pla individualitzat.
El
Departament d'Ensenyament ha publicat tota la informació relativa a la nova avaluació a través d'una
infografia completa que posa a disposició de les escoles i les famílies. Podeu consultar-la i també descarregar-la.
Potser t'interessa:
Les escoles aplicaran el nou model d’avaluació aquest final de curs