La
Generalitat de Catalunya fa temps que treballa per disposar d'una presència a les xarxes socials coherent amb la seva estratègia d'atenció ciutadana multicanal, és a dir, que qualsevol persona sigui atesa per totes les vies de comunicació que la generalitat té activades; bústia de correu electrònic, xarxes socials, telèfons, etc. Per això des del juny 2010 va arrencar un projecte d'ús d'eines de comunicació digitals i l'elaboració d'una
Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya. La Guia ha estat al llarg d'un grapat d'anys el manual de capçalera per a institucions públiques i també privades.
Ara, Twitter i el Govern han decidit publicar un
Manual específic i aportar tècniques i idees a institucions de govern i administracions públiques per actuar d'una manera coherent i efectiva en aquesta xarxa social. L'experiència de la Generalitat pot ser de molta ajuda a altres governs. Val la pena, doncs, compartir aquesta expertesa i aconseguir fer, amb aquest coneixement, un gran salt cap a la governança oberta, en xarxa i amb capacitat per transformar i millorar l'experiència del ciutadà i del conjunt de la societat.
A manera d'exemple, la Generalitat proposa els següents perfils com a casos d'èxit a Twitter:
@012 twitter.com/012 53
@gencat twitter.com/gencat 57
@govern twitter.com/govern 61
@catalangov twitter.com/catalangov 69
@donarsang twitter.com/donarsang 75
@emergenciescat twitter.com/emergenciescat 81
@FGC twitter.com/fgc 87
@joventutcat twitter.com/joventutcat 95
@optimotcat twitter.com/optimotcat