Al gener, Google va fer un pas endavant amb les seves polítiques de seguretat i va decidir marcar les pàgines que accepten mots de pas o pagaments com a no segures si no disposen de
certificats SSL (l'
https davant la pàgina web), la qual cosa pot afectar al posicionament del lloc web al cercador i a la confiança dels usuaris que hi accedeixin.
Un certificat SSL és un document electrònic que es vincula a una identitat. Aquesta mena de certificats permeten que les dades importants (com són els números de targetes de crèdit), viatgin de forma segura mitjançant el web, impedint que tercers puguin accedir-hi.
Darrerament s’està qüestionant la seguretat a la xarxa en temes de privacitat a causa del tràfic de dades personals i confidencials i per això, les grans companyies s’hi han implicat prenent mesures. De fet, des del 2014 Google ja afavoreix els webs que disposen de certificats SSL, fent-los aparèixer als primers llocs de les seves cerques.
Google “marcarà” ara aquestes pàgines amb la seva nova versió de navegador Chrome 56, indicant si les pàgines són segures (amb SSL) o no segures (sense SSL). Fins ara només afectava els llocs de venda en línia o que feien servir mots de pas, però ara tots els webs es veuran classificats d’aquesta forma.
Tot i no ser obligatori, aquest canvi de Google fa recomanable activar els certificats per a tots els webs perquè, tot i que inicialment només els marcarà com a no segurs, acabaran senyalitzant-ho de forma molt gràfica amb un triangle vermell.
Independentment de la “penalització” de Google, també és positiu activar l’SSL ja que incrementa la seguretat pels visitants del web i això genera confiança als usuaris i millora el posicionament del web.
Font:
Pimec.