Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 05/05/2016

El decret de l'escola inclusiva preveu que l'última paraula sigui la dels pares i mares

Un nou esborrany d'Ensenyament prima l'elecció de la família de l'alumne per sobre del dictamen dels psicopedagogs.

Tots els alumnes catalans, tinguin les capacitats que tinguin (i les discapacitats que tinguin) s’escolaritzaran en primera instància en col·legis ordinaris i, només si els pares ho sol·liciten, seran inscrits en escoles d’educació especial. Així ho recull l’últim esborrany del decret de l’escola inclusiva, presentat aquesta setmana per la Conselleria d’Ensenyament a experts i entitats del sector, que, en principi, han celebrat el gir que ha fet el departament. Aquesta mesura, llargament reivindicada per ells, contradiu el que va anunciar el desembre passat la llavors consellera Irene Rigau, que es va mostrar clarament partidària que l’informe psicopedagògic que porten a terme els especialistes dels equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) tingués caràcter vinculant.

«Un cop aprovat el decret, els EAP ja no faran dictàmens, sinó informes que continguin les necessitats de suport i el pla d’aprenentatge educatiu de l’alumne (el que ara es coneix com a pla individualitzat)», explica la Plataforma per a l’Escola Inclusiva, una entitat que fa anys que brega perquè es desplegui tot el que hi ha previst a la llei d’educació de Catalunya (LEC) pel que fa a aquesta qüestió. La normativa actualment en vigor data de l’any 1997 i és, per tant, anterior a la LEC. «Aquests informes s’hauran de fer en coordinació amb el centre i amb la participació activa dels pares de l’alumne», continua detallant el col·lectiu. Fonts d’Ensenyament no han confirmat aquestes informacions i insisteixen que el projecte del decret ja es troba en una fase «molt avançada» i «a la recerca del màxim consens possible».

«Això no significa que ara no s’estigui treballant per l’escola inclusiva: hi ha centres d’un mateix territori que col·laboren perquè els alumnes comparteixin activitats, com es fa en el cas del Crespinell de Terrassa», indica Mercè Esteve, subdirectora d’Ordenació i Atenció a la Diversitat a la conselleria. Això és possible, subratlla l’Esteve, «gràcies a la LEC, que ja preveu que les escoles especials facin programes i activitats amb centres ordinaris». Això «és també positiu per als col·legis i instituts convencionals, ja que quan un projecte educatiu es flexibilitza, tots se’n beneficien», prossegueix la directora.

Al voltant de dos terços dels 7.000 alumnes que assisteixen a escoles d’educació especial tenen una discapacitat intel·lectual o de desenvolupament considerada lleu o moderada. La plataforma de l’escola inclusiva calcula que, amb el nou decret, «a mitjà termini, dels 105 centres d’educació especial que hi ha a Catalunya, només es mantindran els que escolaritzen a alumnes amb discapacitats greus i severes». La resta es reconvertiran en centres de suport i recursos per als alumnes que vagin a escoles ordinàries.

Potser t'interessa: Colònies inclusives.



Font: El Periódico.


Navega per les etiquetes

educacióensenyamentinclusió

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: