Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 04/05/2016

Més de 77.000 alumnes realitzen la prova d'avaluació de sisè de primària

La prova s’aplicarà de manera simultània a tots els centres que imparteixen educació primària de Catalunya, un total de 2.239.

Un total de 77.323 alumnes d’educació primària realitzaran avui i demà la prova d’avaluació de sisè de primària, que avalua el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa. La prova s’aplicarà de manera simultània a tots els centres que imparteixen educació primària de Catalunya, que en aquesta edició seran un total de 2.239 centres.

La prova, que s’aplica per vuitè any consecutiu, enguany comptarà amb 3.394 aplicadors que en controlaran la correcta realització i amb 1.038 correctors que en faran la correcció. Aquesta prova la dissenya el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.

Aquesta prova mesura el grau d'assoliment de competències bàsiques en acabar l'educació primària i proporciona informació sobre el sistema educatiu català. La prova permet als centres tenir informació dels seus punts forts i febles, i a les famílies dels alumnes conèixer quin és el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa obligatòria.

Els centres i les famílies rebran un informe abans d’acabar el curs escolar amb informació sobre els resultats obtinguts, en el cas dels centres referent al conjunt de l’alumnat i en el cas de les famílies referent al seu fill/a.

Proves polèmiques

Aquest any les proves arriben immerses en una doble polèmica: la decisió de la Generalitat de no aplicar a Catalunya el format de prova externa (la també anomenada revàlida de sisè) previst a la LOMCE i l'opció que ha pres un grup de famílies de no portar aquests dies els seus fills a classe per sotmetre'ls a aquests exàmens.

Aquestes famílies, agrupades en la Xarxa d'Escoles Insubmises (XEI), argumenten que aquest tipus d'avaluacions tenen greus carències, ja que no mesuren habilitats personals i socials dels alumnes i alerten que, tal com està redactada la LOMCE, continua oberta la possibilitat que els resultats obtinguts pels estudiants serveixin per elaborar rànquings d'escoles.

Foto: Josep Losada

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: